donderdag 18 oktober 2012

Eerste haaksel


Afgelopen twee weken ben ik dan eindelijk op 'zomervakantie' geweest. Na een zomer hard werken aan m'n scriptie, die ik net voor mijn vakantie afgerond heb, had ik het wel verdiend. Dat bracht me bij het topic van deze week...
Het begon allemaal heel wat jaren geleden tijdens één van de zomervakanties in Frankrijk. Mijn moeder had in Nederland een haakpakketje gekocht voor tijdens de vakantie. En op één van de warme vakantiedagen in zuid Frankrijk vroeg ik me af wat ik eens zou gaan doen. In één van mijn moeders tassen vond ik dit leuke pakketje... ik dacht dat ga ik doen. Daar zat ik dan te staren naar het papier met het patroon erop, ik begreep er niks van, dus ik ging naar m'n moeder "Mam, kan jij dit? Ik snap er niks van." Waarop mijn moeder begon te lachen "Natuurlijk kan ik dat... dat is haken!" Dus tijdens die vakantie leerde mijn moeder mij dit schattige konijntje haken, waar ik jaren later nog steeds trots op ben :). Ik ben ontzettend blij dat mijn moeder mij dat des tijds geleerd heeft...

Last two weeks, I've been on vacation... finally. After finishing my master thesis in the summer, it was a well deserved vacation. That  brings me to the topic of this week...
Many many years ago, during the summer vacation in France, I started crocheting. My mum bought a package with yarn a needle and a pattern. And on one of the warm days in the south of France, I wondered what I should do. I found this package somewhere in a bag of my mum and thought, let's start... After staring a while to the paper I went to my mum. "Mum, do you know what this is? I don't understand anything of it." And of course my mum knew what it was and how to crochet, so she teached me how to crochet this lovely rabbit. After this vacation I didn't stopped crochet... and the rest is history.